BEWUST ADEMHALEN

INGE BLOGT

lees ook INGE BLOGT

Tijdens les 2 van mindful run liet Karen ons ervaren hoe verschillende manieren van ademhaling nu eigenlijk aanvoelen tijdens het hardlopen.

Methode 1 voelde voor mij heel raar. Ik moest er echt bij nadenken om het op die manier te doen en ook vol te houden. Het voelde “verkeerd om” en totaal niet fijn…!
Methode 2 voelde stukken beter dan methode 1 maar nog steeds moest ik nu goed bij mijn ademhaling stil staan. Het hardlopen tijdens methode 2 gaat me nu stukken beter af dan tijdens methode 1, daar leek het namelijk alsof ik geblokkeerd werd!?

mindful run cursus met Karen de Bondt

Dan Methode 3….mijn favoriet inmiddels!!!   Het voelde alsof het zo hoorde wanneer ik zo liep. Ik ontspande erdoor en lopen ging als vanzelf. Ik voelde me relaxed, ik kreeg meer zuurstof binnen, mijn hartslag bleef mooi laag en hierdoor liep ik ook meer op vetverbranding waardoor een duurloop langer vol te houden is.

Doordat Karen het niet alleen uitlegde maar het me ook liet ervaren door gewoon te doen, ontdekte ik eigenlijk als vanzelf wat de beste methode is. Mijn lichaam gaf het namelijk zelf aan! Zeker de moeite waard om zelf eens uit te proberen, het is namelijk een “win-win situatie”. Stel je ervoor open en geef je op bij Karen voor een cursus mindful hardlopen en leer jezelf kennen door ook de 3 methoden te proberen.

Veel loopplezier!

Inge

naar mijn vorige BLOG over de bodyscan