TRAININGEN

Hardlooptraining in een groep

Het is niet voor niets dat er zoveel animo is voor het trainen in groepsverband. Het allerbelangrijkste is een groep te vinden die bij je past. In zowel de CHiLLrunning-training als in de cursus, workshops en clinics staat VEILIGHEID voorop. Hiermee doelen wij niet in de eerste plaats op de veiligheid in het verkeer. Het gaat om de veiligheid hoe jij jezelf voelt ten opzichte van de groep. In iedere CHiLLrunning-groep is iedereen even belangrijk, trachten wij iedereen  evenveel aandacht te geven en is er onderling respect. De groep traint gezamenlijk en wordt dankzij de specifieke oefeningen bij elkaar gehouden ondanks het mogelijke niveauverschil van de lopers. Meer informatie over de mogelijkheid van trainingen, workshops en clinics? Lees meer in MEEDOEN en neem CONTACT met ons op.

Individueel trainen

CHiLLrunning wordt ook in individuele training gegeven. Wij noemen het ChiLLrunning Prime Time; Een personal coach begeleidt je in een geheel persoonlijk op jou afgestemd programma.

Meer informatie over individueel trainen? Neem CONTACT met ons op.

Wat is CHiLLrunning?  Lees meer

Wat houdt een training in?

Een training duurt doorgaans 75 minuten en bestaat uit een reeks onderdelen die inhoudelijk lekker gevarieerd zijn zodat de trainingen ook leuk, interessant en uitdagend zijn.

Zo ziet een training er doorgaans uit:

RUSTIG INLOPEN doorgaans in zone 1, ofwel een tempo waarop je rustig kan praten, voor beginners wandelen

WARMING-UP afhankelijk van het weer is dit statisch of bewegend, aangevuld met ademhalingstechniek, body sensing en core-stability

LOOPSCHOLING looptechnieken en accenten van de technieken gecombineerd met krachttraining gericht op de hardloopbewegingen van het lichaam

KERN VAN DE TRAINING de kern is meestal een vorm van interval. Dit kan een fartlek (vaartspel) zijn of een tempowisselingstraining. Wij lopen geen duurloop tijdens de kern van onze gezamenlijke trainingen in verband met de verschillenden niveaus van de lopers. Duurlooptrainingen worden dan ook in eigen tijd gelopen al of niet vanuit een door ons meegegeven trainingsschema

COOLING-DOWN afhankelijk van het weer is dit statisch of bewegend. Het zijn rekoefeningen, aangevuld met ademhalingstechniek en bodysensing

UITLOPEN